Menu
15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Ce sunt uleiurile esențiale

Ce sunt uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale su...

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

Ce ulei alegem ? Ulei presat l…

Care este diferența &i...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Prev Next

Dieta bazata pe aport mare de proteine

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.82 (17 Votes)
Celebritati care o urmeaza: Courtney Cox Arquette

Aceasta dieta este exact opusul celei bazate pe un consum ridicat de carbohidrati si aport redus de grasimi. Se bazeaza pe mai multe proteine si grasimi si mai putin pe carbohidrati, pentru a stimula pierderea in greutate.

Exista numeroase variatii ale acestui tip de dieta bazata pe consumul de proteine, dar toate recomanda ca aportul de calorii sa fie luat in procent de 30-40% din proteine (diferit de media obisnuita de 15-18%). Alimentele care sunt bogate in carbohidrati - in special dulciurile, pastele, painea, cerealele si cartofii - sunt limitate, dar nu excluse in totalitate. O dieta specifica din aceasta categorie e cea numita "Zona", in care consumul de carbohidrati e mai degraba restrictionat decat eliminat, ceea ce face o diferenta intre acest tip de dieta si dieta Atkins.

Argumente pentru:
  • Proteinele din alimente ne pot satisface apetitul si anumite mancaruri populare cum ar fi fripturile si hamburgerii le putem manca linistiti, fara a mai avea sentimentul de culpa ca facem ceva rau. Legumele sarace in carbohidrati cum ar fi salata verde, morcovii, rosiile si brocoli sunt recomandate a fi consumate.
Argumente contra:
  • Anumite diete pe baza de proteine restrictioneaza atat de mult aportul de carbohidrati incat aceste reguli sunt periculoase pentru sanatate. Consumul excesiv de proteine poate fi daunator si poate suprasolicita rinichii. Eliminarea din alimentatie a painii si produselor pe baza de cereale poate reduce cantitatea de fibre si va limiteaza consumul multor vitamine si fitoelemente esentiale.

  • Tendinta in aceasta dieta este sa consumati multe grasimi, ceea ce favorizeaza aparitia bolilor cardio-vasculare si a anumitor tipuri de cancer.

Durata: nedefinita

Trebuie sa tineti cont de:
  • la restaurant: comandati cu atentie si fariti-va de paine si deserturi

  • alcool: depinde de tipul de dieta

  • cafeina: depinde de tipul de dieta

  • necesitatea de a cumpara mancaruri speciale: nu

  • regim bun pentru vegetarieni: nu

Concluzii:

Anumite persoane vor observa avantaje in faptul ca aportul de proteine este mai mare, dar acest regim are mari sanse sa fie unul dezechilibrat daca nu-l luati in serios si sa va stabiliti cu atentie meniul zilnic. Atentia sporita pentru proteine va poate distrage interesul pentru asigurarea celorlati nutrienti importanti pentru sanatatea organismului, cum ar fi fibrele pe care le luam cu totii din diverse alimente, asta in cazul in care nu va procupa sa mancati suficiente legume.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri