Menu
15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Ce sunt uleiurile esențiale

Ce sunt uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale su...

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

Ce ulei alegem ? Ulei presat l…

Care este diferența &i...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Prev Next

Suplimente alimentare

Suplimente alimentare

De ce să folosim uleiuri naturale (presate la rece) din țara noastră

  • Scris de Anais
  • Categorie: Despre sanatate
  • Accesări: 3024
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Ce beneficii spectaculoase pot avea banalele uleiuri de: floarea-soarelui, nucă, dovleac?

Suntem niște curioși din fire. Ne place să experimentăm, mai ales dacă acel ceva vine din țări exotice și cu nume sonore... ulei de argan, măsline, cocos, unt de shea și multe alte produse naturale. Fără doar și poate că proprietățile lor sunt multe, benefice precum se spune, dar... oare ne-am gândit vreodată că poate avem și noi în țărișoara noastră plante/arbori/semințe care fac minuni pentru întregul nostru corp ? 

Ce ulei alegem ? Ulei presat la rece sau ulei rafinat ?

  • Scris de Anais
  • Categoria părinte: Despre sanatate
  • Categorie: Bio Mama
  • Accesări: 3161
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Care este diferența între un ulei presat la rece și unul rafinat?

Mai intai de toate, cel mai potrivit ar fi să facem distincția clară între uleiurile presate la rece și uleiurile rafinate.

Cum se obțin ele? Ce aport nutrivit au ele după ce au fost procesate? Cum le consumăm? Plus multe alte întrebări ce ne stau în calea alegerii potrivite.

Pentru început, presarea la rece este un procedeu prin care semințele de floarea-soarelui, dovleac, nucă, in, cânepă etc. sunt extrase mecanic într-o presă până când tot uleiul din semințe este scos, rezultând un ulei brut. Temperatura la care ele sunt procesate semințele este de maxim 60-80 grade.  Cel mai important beneficiu al uleiului rezultat, este că nu a suferit nicio transformare, nu a fost supus nici unui tratament chimic.

Substante benefice din alimente

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Exemple de substante benefice care se regasesc in alimente

Clasa/ComponentaSursaPotentiale Beneficii
Carotenoizii
Beta-caroten morcovi, diferite fructeneutralizeaza radicalii liberi care pot distruge celulele; mareste capacitatea celulelor de a lupta impotriva proceselor de oxidare 
Luteina, Zeaxantinavarza, spanac, porumb, oua, citrice pot contribui la mentinerea sanatatii generale
Licopena rosii si produse pe baza de tomate pot contribui la mentinerea sanatatii prostatei
Flavonoidele
Antocianidele capsuni, mure, zmeura, afine,struguri rosii

mareste capacitatea celulelor de a lupta impotriva proceselor de oxidare;   pot contribui la mentinerea sanatatii creierului

Flavanolii—Catechina, Epicatechina, Procianidina
ceai, cacao, ciocolata, mere,struguripot contribui la mentinerea sanatatii inimii
Flavanonii citrice neutralizeaza radicalii liberi care pot distruge celulele; mareste capacitatea celulelor de a lupta impotriva proceselor de oxidare
Flavonoliiceapa, mere, ceai, broccolineutralizeaza radicalii liberi care pot distruge celulele; mareste capacitatea celulelor de a lupta impotriva proceselor de oxidare
Proantocianizistruguri, cacao, mere, capsuni, vin, alune, chimenpot contribui la mentinerea sanatatii tractului urinar si a inimii
Izotiocianati
Sulforafanconopida, broccoli, varza, , hreanpoate imbunatati procesul de detoxificare  si sistemul de aparare al celulelor impotriva radicalilor liberi
Fenolii
Acidul cafeic, Acidul ferulic
mere, pere, citrice, unele legume
poate imbunatati sistemul de aparare al celulelor impotriva radicalilor liberi; pot contribui la metinerea sanatatii vederii si a inimii
Sulfizi/Tioli
Dialil sulfid, Alilmetil trisulfid

usturoi, ceapa, praz, arpagic

poate imbunatati procesul de detoxificare;  poate imbunatati eficienta sistemului imunitar
Dithiolthiones legume care contin fier—broccoli, varza, arpagic poate imbunatati eficienta sistemului imunitar
Cereale
Toate tipurile de cereale
seminte de cereale
poate reduce riscul bolilor de inima si a cancerului; poate reduce riscul de aparitie a diabetului

 

 

Radicalii liberi si antioxidantii

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
AntioxidantiEste o ironie faptul ca un element atat de indispensabil vietii, cum este oxigenul, poate avea si efecte nedorite asupra corpului omenesc. Cele mai multe dintre potentialele efecte daunatoare pe care le poate genera oxigenul se datoreaza formarii si activitatii unui numar de componente chimice care au tendinta de a dona oxigen in contul altor substante. Majoritatea acestor componente sunt radicalii liberi care au un surplus de unul sau mai multi electroni liberi, ceea ce ii face instabili si puternic reactivi. Radicalii liberi includ: radicalul hidroxil (OH.), radicalul superoxid (O.2), radicalul de oxid nitric (NO.) si radicalul peroxil de lipide (LOO.).

Producerea radicalilor liberi in corpul omenesc

Radicalii liberi sunt derivati fie din procesele metabolice esentiale, normale care au loc in  corpul omenesc, fie din expunerea la raze X, fumul de tigara, substantele poluante din aer si componentii chimici industriali.

Antioxidantii

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Alimentele precum fructele, legumele si cerealele contin componente benefice pentru sanatate. Cercetarile au relevat faptul ca acestea, ca parte a unei diete sanatoase si echilibrate, au potentialul de a intarzia aparitia unor boli care au legatura cu inaintarea in varsta. Aceste observatii au dus la cercetari continue si amanuntite asupra componentelor acestui tip de alimente, cum ar fi antioxidantii, care pot fi in responsabili de imbunatatirea si mentinerea sanatatii.

Antioxidantii sunt prezenti in alimente sub forma de vitamine, minerale, carotenoizi si polifenoli. Multi antioxidanti sunt identificati in alimente datorita culorii distinctive: rosul inchis din cirese si rosii, portocaliul din morcovi, galbenul din porumb, albastrul si rosul din capsuni, afine si struguri. Cei mai cunoscuti antioxidanti din alimente sunt: vitamina A, C si E; ß-caroten; mineralul Seleniu si cel mai recent component descoperit - licopena.

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri