Menu
Cum se pot preveni bolile cu ajutorul ozonului?

Cum se pot preveni bolile cu a…

Celulele umane funcțio...

Boala Lyme și cum mă pot proteja de capușe

Boala Lyme și cum mă pot prote…

Boala Lyme nu este transm...

Cum este evitat sistemul imunitar de catre tumorile ovariene

Cum este evitat sistemul imuni…

In ultimele cercetari s-a...

Istoria ozonului medical

Istoria ozonului medical

Ozonul a fost descoper...

Celulele stem - controverse in terapie

Celulele stem - controverse in…

Celulele stem sunt celule...

Cum vorbesc cu copiii despre divort?

Cum vorbesc cu copiii despre d…

De parca divortul in sine...

Antioxidantii

Antioxidantii

Alimentele precum fructel...

Cum se cariaza dintii? Cariile dentare

Cum se cariaza dintii? Cariile…

Ai nevoie de mancare, dar...

Cum sa te bucuri de viata?

Cum sa te bucuri de viata?

Ceea ce-ti defineste v...

Vitamina E si inflamatiile cronice

Vitamina E si inflamatiile cro…

Avand in vedere ca jumata...

15 Beneficii ne1tiute ale uleiului de nuci presat la rece

15 Beneficii ne1tiute ale ulei…

Uleiul de nuci presat ...

Prev Next

Alimentatia in timpul sarcinii - Alimentatia in timpul sarcinii

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Fructoza (din fructe), lactoza (din lapte) si dextroza (din miere) sunt binevenite pentru un supliment de energie in timp ce glucoza poate ajuta la diminuarea greturilor de dimineata.

Proteinele - "materialul de constructie" pentru tesuturile copilului: osos, muscular, cartilaginos si sanguin, trebuie sa acopere necesarul zilnic de cel putin 100 grame. Chiar daca in general nu consumi carne rosie, in sarcina este necesara, deoarece carnea rosie este sursa principala de fier.
Pentru vegetarieni, laptele, iaurtul, branza si ouale sunt surse excelente de proteine, la fel ca si semintele, alunele, nucile sau untul de arahide (care este foarte bogat in calorii) sau proteinele vegetale din mazare, fasole boabe sau linte.

Mananca atat cat poti de mult peste - este proteina pura usor de digerat, este bogat in minerale si vitamine, iar grasimea de peste are continut mare de acizi grasi esentiali pentru sarcina.

Vitaminele - toate sunt importante pentru mentinerea in "forma", dar vitaminele B si C nu pot fi stocate la nivelul organismului si consumul lor trebuie sa se faca zilnic.

  • Unele legume si fructe contin vitamina B, la fel ca si carnea, pestele, produsele lactate, cerealele si nucile/alunele.

  • Vitamina C se gaseste din abundenta in legume si fructe proaspete.

  • Vitamina D se afla in untura de peste si poate fi stocata de organism doar in prezenta soarelui (se recomanda expunerea zilnica de cel putin 40 de minute la lumina solara pentru a produce cantitatea necesara de vitamina D).

  • Acidul Folic este important pentru prevenirea spinei bifida si trebuie luat ca supliment cu trei luni inainte de conceptie si de-a lungul primului trimestru de sarcina.

  • Evita ficatul si pateul de ficat deoarece au continut mare de vitamina A care poate cauza probleme fatului.

Mineralele - sunt necesare ca organismul sa functioneze eficient.

  • Calciul este necesar in formarea oaselor si dintilor copilului, proces care incepe imediat dupa conceptie. Este recomandabil ca dieta ta sa fie bogata in calciu inainte de sarcina, si pentru aceasta este bine sa consumi brocoli, lapte praf si conserve de peste cu os. Frunzele verzi de zarzavat si produsele lactate contin de asemenea calciu. Aminteste-ti ca ai nevoie de vitamina D pentru absorbtia calciului.

  • Fierul - este vital nu numai pentru copil, dar si pentru tine. Nivelul de fier din sange trebuie mentinut cat mai ridicat in sarcina, deoarece copilul il consuma foarte repede si este in permanenta "lipsa de fier". Daca ai nivelul scazut de fier inainte de sarcina sau de-a lungul acesteia, medicul iti va prescrie tablete sau injectii pentru a preveni anemia. Consuma alimente bogate in fier, incluzand carne rosie, oua si organe (este exclus ficatul). Sursele de fier se gasesc in peste, fasole boabe, caise, stafide si prune.

 


Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Articole similare

Sănătatea ta

Probleme de sănătate

Metode alternative

Actual

Despre noi

Partenerii noștri